ثبت شرکت سهامی عام
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت سهامی عام (Public joint stock company)

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی عام را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت های سهامی عام یکی دیگر از انواع شرکت هایی هستند که در ایران به ثبت میرسند و به این دلیل سهامی عام نام دارند که قسمتی از سرمایه ی شرکت از طریق فروش سهام به مردم تامین میشود یعنی صاحبان سهام ، سهام خود را از طریق بورس اوزاق بهادار به افراد عام واگذار میکنند و مالکیت شرکت خود را با آنها به اشتراک میگذارند . ثبت شرکت های سهامی بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد انجام پروژه های بزرگ را دارند .

 

در ثبت شرکت های سهامی عام تعداد افراد بیشتر از دیگر شرکت های به ثبت رسیده میباشد به این دلیل که دریافت سهام این شرکت ها بسیار راحت است و هنگامی که پذیره نویسی برای این شرکت ها آغاز میشود مردم میتوانند به شعب بانک های نام برده مراجعه کنند سهام این شرکت ها را خریداری فرمایند و به همین دلیل خیلی راحت تر میتوان از سرمایه های کوچک تر افراد سرمایه هایی بزرگ به دست آورد .

 

نکته : نقل و انتقال سهام این نوع شرکت ها بسیار آسان بوده و برای انتقال آنها نیاز به رضایت دیگر سهامداران نمیباشند .

 

در اسم این نوع شرکت ها باید حتما عبارت ( سهامی عام ) ذکر شود . (لازم به ذکر است که در تمامی اوراق و اسناد و اطلاعیه ها و آگهی شرکت این نام باید ذکر شود)

 

حداقل سهام برای ثبت شرکت های سهامی عام ۵۰۰۰۰۰۰ ( پنج میلیون ریال ) میباشد که سهامداران باید حداقل ۲۰ درصد آن را تعهد و حداقل ۳۵ درصد آن را در حسابی که به نام شرکت در شرف تاسیس خود باز نموده اند واریز نمایند .





:: بازدید از این مطلب : 855
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: